Textové reklamy a model AIDA

Převážná většina reklam, která se používá v search engine marketingu, jsou textové reklamy. Pro většinu marketingových záměrů totiž slouží lépe než grafické. Pokud jde o přímý prodej, tak textové reklamy jednoznačně vítězí. Pokusím se to vysvětlit na klasickém systému AIDA.

AIDA

AIDA je zkratka pro jeden z modelů, jak reklama funguje. Existují modely propracovanější a modernější, ale AIDA je docela ilustrativní, i když občas kulhá. Co znamenají jednotlivá písmenka, jak jdou po sobě:

Proč funguje textová reklama lépe než grafická

Reklamní slepota

Další faktor je tak zvaná reklamní slepota. Ta způsobuje, že zkušenější uživatelé na stránce rovnou ignorují vše, co vypadá jako bannerová reklama. Podle mých zkušeností je silnější, pokud je banner animovaný. Možná se reklamní slepota začne časem projevovat i u textových odkazů, ale nemyslím si to z toho důvodu, že textové reklamy jsou hůře identifikovatelé jako reklama, a to i když jsou tak označené (na to, abych si všimnul, že je text reklama, se mu stejně musím chvilku věnovat).

Kdy je grafická reklama lepší

Ve všech případech, kdy jde spíše o přitáhnutí pozornosti (attraction) než o vyvolání zájmu (interest), je obrázková reklama lepší. Obrázková reklama se hodí tedy zejména na propagaci značky (moderně se tomu říká propagace brandu). V takových kampaních je lepší zapsat značku do podvědomí uživatele tím, že se s ní bude setkávat častěji, i když jej nebude zajímat (zájem o značku je totiž obecně dost těžké vyvolat). Z toho důvodu se grafické reklamy stále běžně počítají na počet zobrazení, nikoli na počet prokliků.

 

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, extra rychlý SSD webhosting s doménou v ceně
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.