Zázračný SEO html tag

Na školení SEO mi obvykle chodí lidé, kteří už něco vědí. A vědí, že dostat se ve výsledcích nahoru může být těžké. Vždycky se jich ptám: "Co myslíte? Existuje kouzelný HTML tag, který by vás dostal vysoko do výsledků vyhledávání? Tag, který by řekl vyhledávači, o čem stránka je?" Nevědí. Většinou že prý nic takového neexistuje. Občas se ozve někdo, kdo slyšel o meta tagu keywords, což je ale deset let stará, dávno nefunkční technologie. Myslí si, že je lakuju. Jenomže já vím, že tenhle zázračný HTML tag, určený pro vyhledávače, skutečně existuje.

Tag title

Ten zázračný tag je tag <title>. Platí to jak pro Google, tak pro Seznam nebo Bing. Dejte do tagu title slova, která jsou pro vás důležitá.

Rychlá rekapitulace z učebnice HTML: párový tag <title> se dává do HTML hlavičky stránky. Obsahuje prostý text, který vyjadřuje titul (název, nadpis) stránky. Title se zobrazuje se na dvou důležitých místech:

  1. v záhlaví prohlížeče (většinou ten modrý pruh nahoře)
  2. a jako podtržený odkaz ve výsledcích vyhledávání (na Google nebo na Seznamu).

Je logické, že se lidé ve výsledcích vyhledávání orientují podle textu odkazů. Tím pádem také konstruktéři vyhledávačů dávají velkou váhu na tag <title>, protože potom výsledky vypadají kvalitně. Což samozřejmě není jediný důvod.

Jestliže na svém webu nemáte dobře udělané titulky, měli byste s tím něco dělat. Pokud byste si z tohoto seriálu měli zapamatovat jednu jedinou věc, pak je to tato (tou druhou je long tail). Zrušte rande, zrušte víkend na rybách a napište si dobré titulky. Když mi někdo řekne, že jeho redakční systém změnu titulků neumožňuje, doporučím mu prostou věc: změnit systém. Je to nevyhnutelné, žádné další seo-akce nemají smysl v situaci, kdy nejdou měnit titulky.

Pravidla pro tvorbu titulku

(Poznámka: píšu normativně "musí", i když titulek samozřejmě nemusí nic [dokonce ani umřít]. Pokud tedy píšu "musí", myslím tím "má-li být web úspěšný, pak musí". Vzhůru na další pravidla.)

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB

o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.