ve středu 7. července 2004
Přemýšlím, jak vznikají bulvární blogy. Sledování statistik počitadla vlastních stránek se trochu podobá drogové závislosti. Je návykové a aby se dostavil příjemný pocit, dávky se musejí zvyšovat (návštěvnost růst). Občas přijde šleh, který člověk vůbec nečeká, například ten včerejší článek o překladu Google.
Pravidelně se (zejména na blozích) objevují lamentace / polemiky / úvahy na téma, že návštěvnost není všechno a že nemá cenu na Toplistu závodit. Svatá pravda. Na druhou stranu nikomu není jeho návštěvnost ukradená. Fakt není. Problém spočívá v tom, že
Návštěvnost je skalár. Čísla se nejsnáze nabrnkají na běžných lidech. Běžné lidi táhnou spíše bulvární témata. Jenomže co pak s takovou náhodnou návštěvností? Přijdou si za čas číst o statistice? Těžko. Sprostá hláška na Google, o které jsem psal včera mezi dvěma partičkami Starcrafta, je vlastně bulvární téma.
Nebo při minulém návštěvnostním rekordu mě třeba zalinkoval Pixy a najednou už to jelo. A taky téma nic moc, z mé strany rozhodně žádné velké úsilí.
Mnoha autorům (i bloggerům) se občas stane to, že přijdou s nějakou šlehou a ostatní je odkazují. Mít na webu stovky lidí za hodinu je výborný pocit. Jenomže se to dá těžko plánovaně zopakovat. Což je pak pro nezkušeného pisatele těžký absťák. Mnoho jich to řeší postupným únikem do bulvárních témat.
A ještě ten zničený graf. Takový hezký graf to byl.
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu. Adresa: weblog.jakpsatweb.cz