Yuhůův weblog o webu

v pátek 15. července 2005

Zjednodušení AdWords

V reklamním programu Google AdWords se budou rušit nynější stavy klíčových slov. Informuje o tom stránka nápovědy What are the AdWords keyword status changes? Pokud tomu nebudete moc rozumět, tak si za slovo "quality" dosaďte "míru prokliku" a už to bude jasné.

Dosavadní čtyři stavy klíčových slov systém AdWords používal k tomu, aby nějakým způsobem postihnul slova s nízkou mírou prokliku a aby se zbavil reklam, na které nikdo nekliká. Místo toho se nyní bude zavádět minimální částka, za kterou bude AdWords ochotno reklamu na slovo zobrazovat. Pokud jste doposud měli reklamu, na kterou se málo klikalo, ale slovo pro vás bylo důležité, měli jste často smůlu. Nyní bude stačit, když na slovo vsadíte dostatečnou cenu za proklik -- musí být větší než minimální cena, která se bude objevovat v systému.

Osobně změnu hodnotím velmi pozitivně. V současnosti provozuju skoro všechny reklamy za minimální cenu 5 centů. S novým systémem se budu moci dostat ještě níže -- teoreticky až na jeden cent, pokud budu mít dobrou míru prokliku (a tu mám). Za jeden dolar tak na stránky místo dvaceti lidí dostanu odhadem padesátku (a možná i stovku) zájemců.

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Yuhů Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.