AdWords 3/4 - ceny a konverze

Připomínám, že reklamy z AdWords se zobrazují v pravém sloupku na Google. Téměř všechny se dají pořídit za cenu kolem 5 centů za kliknutí.  Pro češtinu zatím není v AdWords moc konkurence, takže je lacino. Pět centů je asi koruna a půl. Pokud to srovnáte s jinými druhy internetové reklamy (a s jejich účinností), je to až k neuvěření laciné.

U některých slov (kterých je ale zatím v češtině málo) je zájem inzerentů poněkud vyšší (Chorvatsko, fotoaparáty apod.). Ale i tam stačí nabídnout kolem dvaceti centů a budete na první stránce výsledků. Pokud to uděláte chytře a budete mít vysokou míru prokliku (vysvětloval jsem minule), můžete svou cenu za tato slova srazit níže, až na těch pět centů nebo dokonce ještě níže (až na jeden cent). Řazení inzerátů je dáno součinem míry prokliku a nabídnuté ceny.

Další fígl je v tom, že cena, kterou za proklik nabídnete, je cena maximální. Ta určuje pořadí, ale nemusí být vyžadována, zaplacená cena nakonec může být nižší. A většinou nižší je. Google totiž ví, že jakmile by někdo dosáhl prvního místa, mohl by si říct "asi platím moc" a cenu začít snižovat. Takže to snižování za něj raději dělají automaticky a účtují jenom tolik, kolik je potřeba k udržení dané pozice (takže cenu, který nabídnul konkurent pode mnou, vyděleno podílem našich poměrů kliknutí).

Konverzní poměr

Tak fajn, za korunu a pár haléřů jsem dostal uživatele na svou stránku. Koruna není moc, ale když k sobě takhle dostanu více lidí, tak z toho může být docela obnos. Potřebuju, aby se mi to vracelo. Naštěstí ti uživatelé hledají přesně to, co nabízím (pokud jsem v kampani neudělal nějakou botu), takže je vysoká pravděpodobnost, že jim něco prodám.

Proměně návštěvníka v zákazníka se říká konverze. Pojem konverzní poměr vyjadřuje, kolik procent návštěvníků se stává zákazníkem.

Co vím o kampaních v AdWords, tak konverzní poměr příchozích bývá docela vysoký. Je to v řádech procent. Například když budu mít konverzní poměr 2%, tak jsem na jednoho zákazníka musel přilákat 50 návštěvníků, což mě stálo asi na 75 korun.

AdWords v sobě přímo obsahují nástroj na měření konverzí. Necháte si vygenerovat kousek kódu a vložíte jej do stránky potvrzení objednávky (klasicky takové to "děkujeme za váš nákup"). Jakmile uživatel klikne na inzerát v AdWords, dostane cookie. Při případném uskutečnění prodeje si javascriptový kód tu cookie přečte a poznamená si úspěšnou konverzi. Ta je hned vidět v přehledech kampaně.

Výborná měřitelnost výsledků AdWords je věcí, o které si klasický marketing může nechat jenom zdát. V klasickém marketingu se většinou s hlasitým pšouknutím vypustí mediální mix a po třech měsících se pofidérními způsoby (např. znalost značky) za pomoci statistiky dokazuje, že to fungovalo. AdWords jsou druhý extrém, dá se výborně sledovat. Jak mi napsal Jirka Chomát: "lepší je 'něco' nastavit a za 15 minut se kouknout na výsledek".

 

Publikováno 25. března 2004, aktualizováno v říjnu 2005

Tento článek je původně z weblogu.

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, extra rychlý SSD webhosting s doménou v ceně
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.