S vyšší matematikou se v Javascriptu zachází trochu nešikovně pomocí objektu Math. Naštěstí se na stránkách zřídka něco počítá. Většinou si lze vystačit s operátory.
Metoda | význam | příklad |
---|---|---|
abs(x) | absolutní hodnota | |
exp(x) | e na ixtou | x=1; y = Math.exp(x) // vrátí e |
log(x) | přirozený logaritmus z x | |
max(x,y) | maximum, větší ze dvou hodnot | a = Math.max(20,50);//vrátí 50 |
min(x,y) | minimum, menší ze dvou hodnot | |
pow(a,x) | a na ixtou | |
random() | náhodné číslo mezi 0 a 1 | kostka = Math.ceil(Math.random()*6) |
sqrt(x) | odmocnina |
Metoda | význam | příklad |
---|---|---|
ceil(x) | zaokrouhlení nahoru | dan = Math.ceil(314.19) // vrátí 315 |
floor(x) | zaokrouhlení dolů | plat = Math.floor(7123.47) // vrátí 7123 |
round(x) | zaokrouhlení aritmetické | cestina = Math.round(3.503) // vrátí 4 |
Metoda | význam |
---|---|
acos(x) | arcus cosinus |
asin(x) | arcus sinus |
atan(x) | arcus tangens |
atan2(x,y) | úhel v radiánech od osy x do bodu x,y |
cos(x) | cosinus |
sin(x) | sinus |
tan(x) | tangens |
Všechny úhly jsou naštěstí v radiánech.
konstanta | význam |
---|---|
Math.E | e, základ přirozených logaritmů |
Math.LN10 | přirozený logaritmus z deseti |
Math.LN2 | přirozený logaritmus ze dvou |
Math.LOG10E | desítkový logaritmus z e |
Math.LOG2E | dvojkový logaritmus z e |
Math.PI | pí, Ludolfovo číslo |
Math.SQRT2 | odmocnina ze dvou |
Math.SQRT1_2 | odmocnina z jedné poloviny |
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.