Vztah SEO a SEM

Dost často se to motá.

Dvě pojetí

  1. Jedno pojetí udává, že SEO je jen jednou ze složek SEM, tedy že SEO patří pod SEM (ostatně je to logické, protože i za SEO se ve skutečnosti platí). V tomto pojetí je pojem SEM chápáno skutečně jako marketing, jako celé široké spektrum aktivit určených na propagaci webu za peníze.

  2. Častěji jsou ale SEO a SEM chápány odděleně (alespoň tedy v Česku určitě). SEM se přitom zužuje na nákup reklamních produktů, které mají propagovat vlastní web, ve vyhledávačích a na jiných webech.

Kvůli tomuto zmatku vypadají debaty o SEM jako jeden o voze, druhý o koze. Nedá se ale říci, které pojetí je správně, protože obor je dost mladý a terminologie není ustálená. Já spíše zastávám pojetí nezávislosti SEO a SEM.

Výhoda SEM

Hlavní výhoda SEM oproti SEO spočívá v tom, jak je to pracné:

V praxi se samozřejmě vyplácí dělat oboje -- SEO i SEM --najednou.

Význam SEO zkratek

Pro pořádek ještě jednou, co znamenají ty zkratky

SEO

Search Engine Optimization = optimalizace pro vyhledávače

SEM

Search Engine Marketing = marketing ve vyhledávačích

SE

Search Engine = vyhledávač. Jsou dvě různá pojetí vyhledávače -- jako konrétní stránka (např. Centrum)  a jako systém algoritmů (Google). Například na stránce Centrum vyhledává systém algoritmů Google

SERP

Search Engine Result Page = stránka výsledků vyhledávání

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.