Rozevírání nůžek rychlostí

Datově příliš velké stránky a reklamy byly problémem vždy. Dnes se k tomu připojuje aspekt, že jedni to mají v pohodě, jiní ne.

Jedni uživatelé webu dnes procházejí sítí rychlostí bleskové páteřní linky, druzí rychlostí pomalého modemu. Průměrná rychlost připojení uživatelů časem zřetelně roste, což pobízí webmastery k postupnému zvětšování kódu stránek a reklam. Minimální rychlost modemářů ale zůstává stejná. Zatímco před pár lety na modemáře při stavbě stránek dbal každý, dnes se na ně začíná zapomínat.

Doslovná nafoukanost se zejména týká reklamních kódů. Kreativní agentury, které vytvářejí 90% (prostě většinu) reklam, mají připojení rychlé. Stejně tak jejich klienti -- velké firmy, které to platí.  Kdyby kreativka udělala reklamní banner datově menší, klient (zadavatelská firma) to neocení, protože tam mají také rychlou linku. K modemářům se ale datově velká reklama často vůbec nedostane nebo se stáhne pozdě, a tak je větší reklama méně účinná. V důsledku trpí celý web.

Chyba je podle mého názoru jednoznačně na straně zadavatelů reklam (těch, co to platí). Měli by tlačit na kreativní agentury, aby dělaly kódy malé. Zatím na ně "tlačí" pouze datové limity, které si stanovují jednotlivé servery hostující reklamu. Tyto limity jsou ale postaveny moc vysoko, protože čím jsou níže, tím méně se krátkodobě vydělá. 

 

Publikováno 8. května 2003.

Tento článek je původně z weblogu

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, extra rychlý SSD webhosting s doménou v ceně
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.