Podsekce:
Odkazy na zdroje o tvorbě stránek - takový můj malý katalog
Lazy loading - odložené načítání obrázků
Tlačítka do stránek z Facebooku
Jak kdo dělá web, skutečné příběhy, mírně zastaralé
Google PageRank, vysvětlení a odpovědi
Lomítka a tečka v adresách souborů, kam patří co.
Podvodné optimalizační techniky v SEO jako je cloaking nebo dorway pages, co tuším o penalizaci.
Jak měřit různé věci javacriptem, nástin způsobu logování uživatelských aktivit.
Vyhledávače na Toplistu, poslední známé údaje
Jak pro svoje stránky získat ISSN
Na co stránka při vykreslování čeká, tajemství rychlosti vykreslování (6. srpna).
Vzduch v kódu - Honza Hučín. Autor Šuplíku byl tak laskav a napsal tento článek pro JPW (publikováno 3. srpna).
Kešovací návod pro autory webu a webmastery - překlad slavného textu Marka Notthinghama (publikováno 26. července 2004).
Instalace Cygwinu (duben 2004)
Efektivní používání prohlížeče vybočuje z návodů na psaní, zabývá se prací uživatele.
Většina uživatelů roluje kolečkem - statistika onmousewheel
Nové měření rolování kolečkem - potvrzení, že uživatelé rolují kolečkem.
O kolečku vím málo - způsob, jak vypnout rolování v selectu.
Moji čtenáři otevírají hodně oken - analýza počtu zavíraných a otevíraných oken.
Úskalí prohlížečových statistik - vypuzovací chyba
Statistika agregátorů - odkud čtenáři přicházejí na můj blog
Prostřední velikost písma používá 92% uživatelů Exploreru
Jak psát text v iso-8859-2 na Windows - různé způsoby
Kódovaný javascript v Internet Exploreru - podivný způsob, ale funkční
Navigace pomocí link - odkaz na článek o link
Poznámky nepoznámky pro IE - zmínka o podmíněných poznámkách v Internet Exploreru
Změna vzhledu tlačítka input file - odkaz na řešení javascriptem
Alespoň kousek DOMu - jednoduchý způsob, jak přepsat starší skripty tak, aby fungovaly i v nových prohlížečích.
Začeštění textu - jak automaticky přidat háčky a čárky
Vnitřní směrnice syntaxe HTML - je dobré psát HTML tak, abych se v tom vyznal.
Kdo vládne českému vyhledávání - rozbor globálních statistik Toplistu.
Výsledky pokusu se slovenštinou - statistika výsledků jedné přeložené stránky.
Googlebot je ranní tvor - statistika příchodů robota z Google na server jakpsatweb.cz podle hodin.
Do Google za 40 hodin - rychlost indexace článků na blogu.
Architektura vyhledávačů - anotace článků z Lupy o vyhledávačích.
Google rozeznává prostrkání - sousední jednopísmenná slova Google smrskává do jednoho.
Hledáme s diakritikou - Češi v Google vyhledávají s háčky a čárkami.
Katalogový spam - kontroverzní způsob získávání zpětných odkazů.
Postřehy z hledání na Yahoo - jenom pár poznámek, co znamená Yahoo pro českého uživatele.
Skutečné výhody CSS layoutu - vyslovuji názor, že jediným platným důvodem nasazování CSS je rychlejší zobrazování.
Tabulkový layout nezrychlíte - přes veškeré vylepšení tabulek jsou tyto stále moc pomalé.
Zvyšuje accesskey použitelnost stránek? - většinou ne.
Závorky nebo bubliny - úvaha nad tím, zda používat atribut title.
Jak překládáte site - v češtině chybí předkad slova website, jak to řeší experti?
Račte se podepsat - pár argumentů, proč na stránkách uvádět svoje jméno.
Poslání HTML editorů - rozlišuji editory na psaní textu a na psaní kódu.
Pišme o software 1/3 - prosba o sepsání software, který používáte.
O software 2/3 - začátečníci - definice ideálního off-line softwaru pro začínající tvůrce a malé firmy.
Pár poznámek o Google Desktop Search - vyhledávání na vlastním disku.
Není nic jednoduššího - o tom, jak jsou věci ve skutečnosti složité.
Pročpak s tím neumím? - esej - moderní předměty se často ovládají velmi složitě.
Není to moc velké - pokud má pozadí megabajt, opravdu se nenatáhne.
Barvojmenná typologie webů - pokus o rozdělení stránek podle záměru autorů.
Zákazníci webdesignérů versus uživatelé - webdesignerské studio může mít se zakázkou problémy, když chce zadavatel nějakou blbost nevhodnou pro uživatele.
Zpětné udržování souvislostí - starší články by se měly procházet a přidávat do nich odkazy na novější.
Nedodané podklady - textům českých webů je věnována příliš malá pozornost.
Postoj lamy, příklad s mobilem - o tom, jak může blbé slovíčko "Vaše" posunout význam textu.
Rok 2003 - koncová zařízení - jak se vyvíjí rychlost připojení a velikost monitorů.
Rok 2003 - prohlížeče (analýza) - rozdělení prohlížečů v roce 2003, trendy.
Rok 2003 - webová reklama - trendy v reklamě.
Rozevírání nůžek rychlostí - stále je nutno myslet na pomalé připojení.
Typologie postojů uživatelů - pokus o rozdělení uživatelů podle jejich aktuálního zájmu.
Česká kontextová reklama na Idnesu - první český pokus o obsahové cílení textové reklamy.
AdWords 2/4 - vzorec řazení a míra prokliku
AdWords 4/4 - platby a systém účtu
Úvod do AdSense 2 - požadavky na stránku
Google AdSense 3 - Testovací náhled
Obcházení pastí - statické reklamy jsou lepší než animované.
Uživatelský styl bookmarkletem - jak přidat prohlížené stránce svůj volitelný vzhled.
Zpět z nového okna - bookmarklet
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.