Stránka na Facebooku

Stránka na facebooku je něco jiného než stránka webová. Stránka na facebooku se zakládá obvykle paralelně s normální webovou stránkou, aby sloužila k propagaci webové stránky. Obvykle.

Ale vůbec to tak nemusí být. Místní včelařské sdružení se rozhodne, že se na webovou stránku vykašle a založí si jenom stránku na Facebooku. Žádnou webovou stránku pak nemá.

Vytvoření facebookovské stránky

Vytvoření facebookové stránky se dělá na adrese http://www.facebook.com/pages/create.php. Jasně že je potřeba být napřed přihlášený na Facebooku (to samozřejmě vyžaduje mít založený účet, což taky pro jistotu zmiňuju).

První matoucí volba se ptá, jestli chcete stránky oficiální nebo komunitní. Oficiální stránky se dělají na propagaci firmy, osoby nebo webu. Komunitní stránky jsou určené k propagaci názoru.

Při zakládání stránky se zvolí, že propaguje webovou stránku (to nejčastěji), nebo třeba produkt, osobu či letiště. Jako název stránky se obvykle volí název webu. Když tam naklikáte nějaké kraviny nebo když nemáte právo danou věc propagovat, tak administrátoři Facebooku můžou takovou stránku zrušit.

Po založení stránky se vyplní nějaké základní údaje. Tím se vytvoří stránka.

Na stránku se můžu jako zakladatel stránky dostat ze své zdi (timeline či hlavní stránky, byť označení hlavní stránka je zde matoucí, není to stránka), prostě z toho, co se mi objeví po přihlášení do facebooku. V levém menu je položka Reklamy a stránky, která vede na nastavení stránek, které můžu administrovat. U stránky se dá nastavit, jestli bude vidět, kdo do ní smí, nastavení příspěvků zdi a podobné maličkosti. Doporučuju ponechat výchozí nastavení, protože mi přišlo rozumně vyladěné. (Také je tam uvedená tajná emailová adresa, na kterou se dají posílat rychlé příspěvky.)

Z nastavení se dá nová stránka i zobrazit (nahoře je odkaz). Má adresu ve tvaru http://www.facebook.com/pages/Nazev-stranky/123456789101112, kde to číslo je nějaké ídéčko nově vytvořené stránky. Na tuhle adresu se může kdokoli podívat (pokud se to v nastavení nevypne), i když není přihlášen do facebooku. Přihlášení uživatelé na stránce mohou reagovat a sledovat ji.

Stránky versus skupiny

Stránka na facebooku je něco jiného než skupina. Obecně řečeno:

Některé uživatele navíc přidávání do skupin obtěžuje. Proto je na otevřenou propagaci čehokoli vždycky potřeba zvolit stránku, nikoli skupinu.

 

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.