Články

Podsekce:

Odkazy na zdroje o tvorbě stránek - takový můj malý katalog

Search Engine Marketing

Poslední články

Tlačítka do stránek z Facebooku

Stránka na Facebooku

FTP programem Total Commander

Jak kdo dělá web, skutečné příběhy, mírně zastaralé

Google PageRank, vysvětlení a odpovědi

Lomítka a tečka v adresách souborů, kam patří co.

Podvodné optimalizační techniky v SEO jako je cloaking nebo dorway pages, co tuším o penalizaci.

Jak měřit různé věci javacriptem, nástin způsobu logování uživatelských aktivit.

Vyhledávače na Toplistu, poslední známé údaje

Jak pro svoje stránky získat ISSN

Nejde zobrazit zdroj, řešení

Na co stránka při vykreslování čeká, tajemství rychlosti vykreslování (6. srpna).

Vzduch v kódu - Honza Hučín. Autor Šuplíku byl tak laskav a napsal tento článek pro JPW (publikováno 3. srpna).

Kešovací návod pro autory webu a webmastery - překlad slavného textu Marka Notthinghama (publikováno 26. července 2004).

Instalace Cygwinu (duben 2004)

Efektivní používání prohlížeče vybočuje z návodů na psaní, zabývá se prací uživatele.

Převzato z weblogu

Statistiky

Většina uživatelů roluje kolečkem - statistika onmousewheel

Nové měření rolování kolečkem - potvrzení, že uživatelé rolují kolečkem.

O kolečku vím málo - způsob, jak vypnout rolování v selectu.

Moji čtenáři otevírají hodně oken - analýza počtu zavíraných a otevíraných oken.

Úskalí prohlížečových statistik - vypuzovací chyba

Statistika agregátorů - odkud čtenáři přicházejí na můj blog

Prostřední velikost písma používá 92% uživatelů Exploreru

Postupy

Jak psát text v iso-8859-2 na Windows - různé způsoby

Kódovaný javascript v Internet Exploreru - podivný způsob, ale funkční

Navigace pomocí link - odkaz na článek o link

Poznámky nepoznámky pro IE - zmínka o podmíněných poznámkách v Internet Exploreru

Změna vzhledu tlačítka input file - odkaz na řešení javascriptem

Alespoň kousek DOMu - jednoduchý způsob, jak přepsat starší skripty tak, aby fungovaly i v nových prohlížečích.

Začeštění textu - jak automaticky přidat háčky a čárky

HTML

Živá HTML fosílie - ISINDEX

Živé fosílie HTML - ISMAP

HTML fosílie - NOBR

Živé HTML fosílie - WBR

Živé fosílie HTML - XMP

Vnitřní směrnice syntaxe HTML - je dobré psát HTML tak, abych se v tom vyznal.

Vyhledávače a SEO

Kdo vládne českému vyhledávání - rozbor globálních statistik Toplistu.

Výsledky pokusu se slovenštinou - statistika výsledků jedné přeložené stránky.

Googlebot je ranní tvor - statistika příchodů robota z Google na server jakpsatweb.cz podle hodin.

Do Google za 40 hodin - rychlost indexace článků na blogu.

Architektura vyhledávačů - anotace článků z Lupy o vyhledávačích.

Google rozeznává prostrkání - sousední jednopísmenná slova Google smrskává do jednoho.

Hledáme s diakritikou - Češi v Google vyhledávají s háčky a čárkami.

Katalogový spam - kontroverzní způsob získávání zpětných odkazů.

Postřehy z hledání na Yahoo - jenom pár poznámek, co znamená Yahoo pro českého uživatele.

Polemika

Skutečné výhody CSS layoutu - vyslovuji názor, že jediným platným důvodem nasazování CSS je rychlejší zobrazování.

Tabulkový layout nezrychlíte - přes veškeré vylepšení tabulek jsou tyto stále moc pomalé.

Zvyšuje accesskey použitelnost stránek? - většinou ne.

Závorky nebo bubliny - úvaha nad tím, zda používat atribut title.

Jak překládáte site - v češtině chybí předkad slova website, jak to řeší experti?

Račte se podepsat - pár argumentů, proč na stránkách uvádět svoje jméno.

Software

Poslání HTML editorů - rozlišuji editory na psaní textu a na psaní kódu.

Pišme o software 1/3 - prosba o sepsání software, který používáte.

O software 2/3 - začátečníci - definice ideálního off-line softwaru pro začínající tvůrce a malé firmy.

Pár poznámek o Google Desktop Search - vyhledávání na vlastním disku.

Eseje

Není nic jednoduššího - o tom, jak jsou věci ve skutečnosti složité.

Pročpak s tím neumím? - esej - moderní předměty se často ovládají velmi složitě.

Není to moc velké - pokud má pozadí megabajt, opravdu se nenatáhne.

Barvojmenná typologie webů - pokus o rozdělení stránek podle záměru autorů.

Zákazníci webdesignérů versus uživatelé - webdesignerské studio může mít se zakázkou problémy, když chce zadavatel nějakou blbost nevhodnou pro uživatele.

Zpětné udržování souvislostí - starší články by se měly procházet a přidávat do nich odkazy na novější.

Nedodané podklady - textům českých webů je věnována příliš malá pozornost.

Postoj lamy, příklad s mobilem - o tom, jak může blbé slovíčko "Vaše" posunout význam textu.

Rádoby analýzy

Rok 2003 - koncová zařízení - jak se vyvíjí rychlost připojení a velikost monitorů.

Rok 2003 - prohlížeče (analýza) - rozdělení prohlížečů v roce 2003, trendy.

Rok 2003 - webová reklama - trendy v reklamě.

Rozevírání nůžek rychlostí - stále je nutno myslet na pomalé připojení.

Typologie postojů uživatelů - pokus o rozdělení uživatelů podle jejich aktuálního zájmu.

Reklama

Česká kontextová reklama na Idnesu - první český pokus o obsahové cílení textové reklamy.

Úvod do AdWords 1/4

AdWords 2/4 - vzorec řazení a míra prokliku

AdWords 3/4 - ceny a konverze

AdWords 4/4 - platby a systém účtu

Úvod do Google AdSense - 1

Úvod do AdSense 2 - požadavky na stránku

Google AdSense 3 - Testovací náhled

Obcházení pastí - statické reklamy jsou lepší než animované.

Bookmarklety

Uživatelský styl bookmarkletem - jak přidat prohlížené stránce svůj volitelný vzhled.

Zpět z nového okna - bookmarklet

 

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.