Google rozeznává prostrkání

Google se při analýze stránek snaží rozpoznat, která slova jsou "prostrkána" mezerami, mezery následně odstraňuje. Eliminuje tak dopad nepříjemné praktiky starých písařek p r o k l á d a t  z v ý r a z n ě n á  s l o v a  m e z e r a m i.

Malý příklad. Při hledání slova "autostopu" v titulcích stránek (operátor intitle:) vyjde na druhém místě stránka www.autostop.cz s vypsaným titulkem "Vítejte na stránkách AUTOSTOPU. Jenomže ve zdroji stránky to vypadá jinak: <title>Vítejte na stránkách A U T O S T O P U !</title> s mezerami. Samotné slovo "autostopu" se v textu stránky www.autostop.cz vůbec nevyskytuje, takže to je jasný důkaz, že Google mezery v titulku rozpoznal jako zvýraznění a vyhodil je.

Někdy se Google při rozpoznávání může zmýlit. Petr Weida má u jednoho článku titulek "Používejte B a I místo Strong a EM". Google mu smrsknul to "B a I" do slova Bai. Petr se děsně divil, napsal do Google na helpline a měří, za jak dlouho tu chybu opraví. Podle mě naměří plus nekonečno.

Na vypsaném popisku odkazu je také vidět, že Google ještě neumí rozpoznat prokládaná slova s diakritikou. Cituji úsek popisku toho autostupu, všimněte si: "P Ř EPRAVA OSOB. Prohlížení. Zadávání. P Ř EPRAVA ZBO Ž Í."

Prokládání mezerami při psaní slov je metoda zvýrazňování používaná již déle než století. Velmi oblíbená byla u sazečů zejména v prvorepublikových textech a potom v socialistických vyhláškách ťukaných na stroji. Při práci na počítači prokládání mezerami silně nedoporučuji, protože se text potom hodně blbě zpracovává. Vizuálně lze prostrkaný text na webu simulovat použitím CSS stylu letter-spacing.

Publikováno 23. května 2004

Článek je původně z weblogu

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.