Google parametry v URL

Důležité parametry, které lze Googlu dávat do adresy, aby hledal jinak.

q=
hledané slovo
např. q=ahoj -- hledá se slovo ahoj
start=
řídí stránkování. Určuje počet výsledků, které se mají přeskočit.
Např. start=10 znamená, že se zobrazí druhá stránka výsledků, tedy od jedenáctého (přeskakuje se deset výsledků).
num=
řídí stránkování. Určuje počet výsledků na stránce
např. num=20 říká, že se na stránku vypíše 20 výsledků
hl=
jazyk, ve kterém se budou vypisovat výsledky
například hl=cs -- výsledky budou v češtině
hl=en budou v angličtině
Tento parametr funguje i na jiných službách Google.
lr=
jazyk, kterým mají být nalezené stránky
například lr=lang_cs -- hledají se české stránky
lr= -- hledají se stránky ve všech jazycích
lr=lang_sk%7Clang_cs -- hledá se ve stránkách psaných slovensky nebo česky
ie=
vstupní kódování. Umožňuje Googlu říct, v jakém kódování dotaz (q=) dostává. Hodí se zejména v parazitních formulářích.
Např. ie=iso-8859-2
ie=windows-1250
ie=UTF-8 (myslím, že je výchozí)
oe=
výstupní kódování. Říká, v jakém kódování se mají zobrazit výsledky. Není to moc použitelné (leda snad u exotických jazyků), ale je zajímavé, že v závislosti na oe= se určuje font, kterými jsou výsledky vypsány.
gl=
říká Googlu, že má zobrazit výsledky hledání, jako by uživatel seděl v určité zemi. Hodí se to hlavně pro testování reklamy.
Např gl=de zobrazuje výsledky takové, jaké jsou v Německu.
filter=0
z výsledku se nebudou vyřazovat podobné stránky

Parametry, které výsledky zřejmě neovlivňují

btnG=
popisek tlačítka, na které se kliklo myší. Do dotazu se dostává automaticky z logiky formuláře. Když se místo kliknutí použije enter, je btnG prázdný.
Např. btnG=Search
rls=
verze toolbaru, kterým se hledá
například já mám rls=GGLG%2CGGLG%3A2005-22%2CGGLG%3Aen
nebo rls=org.mozilla%3Acs-CZ%3Aofficial
client=
patrně typ klienta
např. hledání ve Firefoxu obsahuje client=firefox-a
c2coff=
možná to je offensivní filtrování obsahu výsledku, aby neobsahoval věci pro dospělé

Neznámé parametry

cgi=on

sourceid=navclient

sa=N, sa=X

resnum=0

oi=spell

spel=1

cd=1

Parametry rozšířeného hledání

Je to téměř to samé, akorát se před každý parametr přidává "as_", např. "as_q=", asi jako že to je Advanced Search. Je tam ještě pár dalších parametrů, které lze snadno vytušit z formuláře pokročilého hledání. Dost často s nimi ale zachází pouze tak, že nechá zmodifikovat samotný dotaz.

as_qdr=
čerstvost stránky. Podle toho, ve kterém čtvrtletí se stránka změnila, se dá nebo nedá najít s tímto parametrem
např as_qdr=m3 -- změna za poslední 3 měsíce
as_qdr=m6 -- půl roku
as_qdr=y -- změněno méně než před rokem
jiné hodnoty nefungují.

Různé skripty

http://www.google.com/search je normální hledání

http://www.google.com/custom je přizpůsobené hledání (dá se obarvovat), používá se i na AdSense for search

http://www.google.com/ie zjednodušený výpis -- pouze titulky -- určeno pro postranní panel v Exploreru

Znáte další?

Tento přehled píšu z hlavy a je hodně neúplný. Napište mi prosím další parametry, které znáte.

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.