Katalogový spam

Ve vyhledávačích jsou důležité zpětné odkazy. S trochou drzosti lze hodně zpětných odkazů rychle získat v katalozích, které nové odkazy zařazují automaticky. Dovolím si srovnání s komentářovým spamem.

Na weblogu Výzva proti běžešelemovacím řůčovičkám se objevil zajímavý článek Styď se spamere! Obsahuje seznam url různých katalogů -- většinou obecních -- na které si zaspamovali první dva soutěžící, a o stránkách říká:

Zpravidla velmi dobře hodnocenými stránkami na českém Internetu jsou stránky obecních, městských a krajských úřadů. ... Tyto stránky mají ještě jinou společnou vlastnost. Velmi často umožňují firmám v okolí zdarma zveřejnit inzerát v podobě odkazu a drobného popisu firmy.

Je to tedy docela jednoduché -- stačí najít stránku, která umožňuje přidání odkazu, přidat jej a je vystaráno.

Srovnání komentářového a katalogového spamu

Komentářový spam je jako praSEO metoda znám dlouho. Spammer prostě napíše do téměř libovolné diskuse svůj odkaz a ono se to obvykle prolinkuje. Při katalogovém spamu je třeba najít katalogy, které buď odkazy schvalují laxně, nebo vůbec. Pokud se ale povede, může to být výhodnější:

Teď to může vypadat, jako že katalogový spam propaguji. Ano a ne. Záleží na tom, co chcete získat a jak moc se nudíte.

Proč nespamovat tak ani tak

Těmi bočními efekty, které spamování může přinést, jsou pozice ve vyhledávačích a náhodně generovaná návštěvnost. Tedy praSEO efekty. Je to vidět na současné soutěži BŘ - první dva soutěžící katalogový spam používají.

Spamování vám ale nikdy nepřinese to, co je podstatné -- vyšší konverzní poměr (spíše naopak), kvalitní značku, spokojenost návštěvníků nebo více zakázek. Na tyto věci je potřeba se soustředit.

Registrace stránky v kvalitních a tematických katalozích přitom smysl má, protože může přinášet kvalitní návštěvníky. Je ovšem pracná, je k ní třeba znalostí, může být nákladná a nemusí se vyplatit.

Kdy katalogový spam použít

Publikováno 1. září 2004

Článek je původně z weblogu

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.