Jaké jsou důležité vyhledávače českých stránek

V roce 2008

Jde o to, kde Češi (a lidé přicházející na české stránky) hledají. Různé statistiky, zejména Toplist, ukazují v roce 2008 asi toto rozložení:

Z toho vyplývá, že při české optimalizaci pro vyhledávače má smysl zaměřit se pouze na Seznam a na Google.

Tak... a k čemu tahle informace je? Je skoro k ničemu, protože základy optimalizace jsou pro všechny vyhledávače velmi podobné, ne-li stejné.

Aktualizace 2013

Oproti dřívějšku ale výrazně stoupnul vliv Facebooku. Sice se ještě objemem nevyrovná vyhledávačům, ale už hraje nějakou (v podstatě neměřitelnou) roli.

Jazyk stránky

Google zaindexuje stránky, ať jsou psané v jakémkoli jazyce.

Naopak Seznam si vybírá k indexaci pouze stránky, které jsou psané česky. Chcete-li být se svými stránkami v Seznamu, je potřeba tedy mít stránky v češtině.

Pro rozpoznávání jazyka používá Seznam automatický algoritmus. Tomu stačí, když je česky i jenom část stránky. Tímto algoritmem také občas projdou slovensky psané stránky.

Pro zaindexování v Seznamu není potřeba mít doménu s koncovkou CZ. Další info o doménách.

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.