Úvod do SEM

Co je to Search Engine Marketing

SEM je jeden z možných způsobů propagace vlastního webu, aby se na něj dostali lidi. SEM si můžete představit zejména jako výhodný nákup placených odkazů ve vyhledávačích.

Protože vyznat se v oboru SEM je docela obtížné, různé firmy obvykle nabízejí, že SEM cizí firmě nebo cizímu webu provedou za peníze. V oboru SEM je:

Já tyto texty o SEM píšu kvůli tomu, abych ten zmatek rozptýlil. Narozdíl od zbytku světa vám totiž neplánuji nic prodat, a tak můžu být upřímný.

Textové odkazy

Obrázkové nebo animované reklamy (tedy netextové) jsou zatíženy tzv. reklamní slepotou, což znamená, že se na ně lidé naučili nekoukat. A neklikají na ně.

Textovým odkazům uživatelé stále ještě důvěřují a klikají na ně. Proto má nákup textových odkazů smysl a může se vyplácet. Takže SEM v naprosté většině znamená nákup textových odkazů.

Cílení na přímý prodej

Marketing ve vyhledávačích se narozdíl od jiných obecnějších marketingů snaží zejména o získání zákazníků, kteří již určitý produkt hledají.

Trochu to rozvádím jinde: model AIDA a proč je textová reklama účinnější.

Jde o zisk, který se dá změřit

Reklama v televizi, v rádiu, v časopisech nebo přes webové bannery většinou působí dosti nejistě. Sice vyhodíte tisíce a milióny, ale nemůžete si být jisti, co se vlastně stalo. Lidé možná kupují vaše výrobky častěji, ale možná také ne a vůbec si nejste jisti, zda to způsobila ta reklama, případně která. Ti, kdo vám reklamu prodali, sice budou tvrdit, že úspěch je způsoben tou reklamou, ale jejich přání je otcem myšlenky, přičemž skoro čísla si evidentně cucají z prstu (měření známosti značky je něco jako hepatoskopie nebo ptakopravectví, ale vždycky se najdou lidi, kteří takovým "výsledkům" věří).

Na SEO a SEM je skvělé právě to, že se dají přínosy docela přesně naměřit. Ideálně se k tomu hodí nedávno spuštěný analytický software Google Analytics, což je zatím jediný bezplatný statistický server, který umí měřit konverze. Jako konverze se přitom označuje stav, kdy se návštěvník změní v zákazníka.

 

 

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, webhosting s doménou v ceně. 20GB
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.